Rám je základem celého dronu – představuje nosnou konstrukci, na kterou se upevňují všechny ostatní komponenty. Ovlivňuje nejen celkovou pevnost a hmotnost stroje, ale i jeho letové vlastnosti, údržbu a servisovatelnost. Při výběru rámu proto dbejte na to, aby se vám pohodlně sestavoval, měl dostatek prostoru pro elektroniku a aby do něj šly všechny díly snadno umístit bez nutnosti složitých úprav. Větší rámy se obecně lépe staví a jsou vhodnější pro začínající piloty, protože poskytují více prostoru pro práci s elektronikou a umožňují přehlednější uspořádání kabeláže. Hmotnost rámu je klíčová – čím těžší bude, tím větší nároky klade na motory a baterii. Naopak příliš lehké rámy mohou být křehké a méně odolné při pádech.
Dnes je naprostým standardem použití uhlíkových vláken (karbonu). Tento materiál nabízí ideální kombinaci nízké hmotnosti, vysoké pevnosti a odolnosti vůči vibracím. Karbonové rámy se obvykle skládají z několika desek různé tloušťky. Ramena jsou obvykle z nejtlustšího karbonu, aby vydržela pády. Na trhu existuje nepřeberné množství tvarů a variant rámů, které se liší především rozložením ramen. Mezi nejběžnější patří H, True-X, Wide-X, Stretched-X a Deadcat konfigurace.
H je starší tvar, u kterého jsou ramena rozmístěna do tvaru písmene „H“. Nabízí dostatek prostoru pro elektroniku, ale má větší rozměry a hmotnost.
True-X znamená, že vzdálenost mezi jednotlivými motory je stejná ve všech směrech – dron má tak dokonale symetrickou geometrii. Tato konfigurace poskytuje nejvyváženější ovladatelnost ve všech osách a je velmi populární pro agresivní freestyle i závodní rámy.
Wide-X má motory více roztažené do stran. Je běžný u freestylových rámů, aby byl rám co nejmenší a nejlehčí. Naopak Stretched-X má delší rozteč motorů v podélné ose. Zadní vrtule by tak měly být méně ovlivněny turbulentním vzduchem od předních vrtulí. Tato konfigurace je běžná především u rychlých závodních rámů.
Deadcat konstrukce posouvá přední ramena mírně dozadu a do stran, aby se vrtule nedostávaly do záběru kamery. Deadcat rámy jsou vhodné především pro drony s digitálním přenosem obrazu, kdy se FPV kamera používá i pro pořizování záběrů, kde jsou vrtule rušivé. Nevýhodou je mírně odlišná odezva na řízení v jednotlivých osách kvůli asymetrickému rozložení ramen.
Rámy dělíme na několik typů podle účelu jejich použití. Každý typ má jinou konstrukci, rozložení hmotnosti a tvar ramen, což ovlivňuje nejen letové vlastnosti, ale i způsob montáže a vhodnost pro různé styly létání.
Freestylové rámy mají obvykle protáhlý střed a dostatek prostoru pro komponenty i vedení kabeláže. Na horním platu je místo pro HD kameru i baterii. Tyto rámy jsou robustní, odolné a stabilní, což ocení zejména začátečníci. Díky větším rozměrům se snadno staví a udržují. Freestylové rámy jsou ve velikostech od malých 2" až po velké 15" drony.
Závodní rámy jsou minimalistické, lehké a odolné. Každý milimetr prostoru je využitý naplno, aby byl rám co nejmenší a aerodynamický. Baterie se zpravidla umisťuje dospodu. Tyto rámy se staví s důrazem na nízkou hmotnost a maximální obratnost. Kvůli kompaktním rozměrům může být obtížnější montáž větších komponent, například GPS nebo pípáku. Závodní konstrukce bývají často typu True-X nebo Stretched-X.
Whoop rámy mají kryté vrtule. Jedná se o nejmenší Tinywhoopy pro létání v interiéru nebo Cinewhoopy pro natáčení FPV videí. Díky krytým vrtulím jsou bezpečnější, ale mají vyšší hmotnost a větší aerodynamický odpor. Kryty vrtulí jsou typicky plastové nebo karbonové. Nejsou tak příliš obratné, jsou hlučnější a mají kratší dobu letu ve srovnání s klasickými drony bez krytů. Cinewhoopy se používají téměř výhradně k film-makingu a indoorovým průletům. Dělají se od velikosti 1,2", přes klasické 3" až po největší 6" pro nošení filmových kamer.

Toothpick (neboli „párátko“) je ultralehký rám obvykle ve tvaru X s minimalistickou konstrukcí a malou plastovou boudou. Jeho cílem je být co nejlehčí. Díky nízké hmotnosti dosahuje překvapivě dlouhého letového času i s malou baterií a reaguje velmi svižně. Používá se především pro micro freestyle a létání v parcích, kde je vyžadována nízká hlučnost. Nejčastěji se jedná o 1,6–3" rámy.